موسسات آموزشی
دبستان دخترانه غیر دولتی آیات - دبستان دخترانه - مدارس دینی و قرآنی - بلوار شریعتی - مشهد - رویکرد دینی - رویکرد قرآنی - پژوهش محور - بازی محور - مشهد ، شریعتی ، قاسم آباد - وکیل آباد - شهید رجایی - حر - نقاط مختلف شهر - آیات - مدرسه
مدیریت: خوش گفتار
دبستان دخترانه ، دبستان پسرانه ، پیش دبستانی ، پیش دبستانی و دبستان ، رویکرد دینی ، رویکرد قرآنی ، پژوهش محور ، بازی محور ، مشهد ، شریعتی ، قاسم آباد ، وکیل آباد ، شهید رجایی ، حر ، نقاط مختلف شهر ، آیات ، مدرسه
شهر:
مشهد
منطقه شهرداری:
منطقه 10
آدرس:
مشهد ، بلوار شریعتی ، بین شریعتی 59 و 57
مدارس ابتدایی آیات
دبستان دوره اول و دوم دخترانه آیات
نشانی: بین شریعتی 57 و59
تلفن :36200026 - 09155104931
دبستان دوره اول و دوم پسرانه فاطر آیات
نشانی:قاسم آباد - امامیه 7 - بین نیک رفتار 1 و 3
تلفن: 36621567 - 36617037
پیش دبستانی و دبستان دخترانه سراج آیات
نشانی: وکیل آباد - نبش شهید قانع 16
تلفن: 38686548
پیش دبستانی و دبستان دخترانه آیات
نشانی: شهرک شهید رجایی - حر 1 - مهریز 21 - کوچه شهید اروجی(امیرآباد 26 پلاک 70)
تلفن: 33768318 - 09152276826

موسس : سرکار خانم دکتر سرسرابی
ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان
ناظر آموزشی : سرکار خانم زهرا حمیدیان
پذیرفته شده دکترا و کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی و مولف کتب دوست من قرآن و دوست من نهج البلاغه - مهارت های مربی قرآن - 150 بازی قرآنی و عضو کمیته مولفین کتب پیش دبستانی اداره آموزش و پرورش

عضویت معلمین مدارس در کارگروه های خلاقیت و بازی یادگیری استان

معرفی فعالیت ها
آموزش تخصصی دروس مدون آموزش و پرورش با شیوه های شاگرد محور مبنی بر روش های حل مسئله و بر پایه تکنیک های پژوهش محور معلمین هر مطلب درسی را ازطریق  ارزشیابی تشخیصی ابتدا اطلاعات اولیه دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار داد. سپس با ارائه فعالیت های انگیزشی قبل ازشروع درس علاوه بر ایجاد آمادگیط ذهنی در فراگیر شود.نشاط و علاقه وی را به درس جدید جلب می نمایند سپس درس جدید با استفاده از وسایل کمک آموزشی در فضای کلاسی هوشمند و بهره گیری از سی دی ها و نرم افزار های تخصصی از طریق  دیتا ارائه می گردد. در حین    تدریس شیوه هایی اتخاذ می شود که مشارکت دانش آموزان بسیار بالاست و بعضا موضوع درس از طریق بحث گروهی، روش حل مسئله در کلاس مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.حتی خلاصه و جمع بندی دروس با شیوه های ابتکاری توسط دانش آموزان به صورت گروهی و انفرادی تهیه و تدوین می شود، هرچند در بعضی از موارد دانش آموزان نسبت به پیش نیاز های درسی پیش مطالعه شود و قبل از تدریس به  صورت بحث کردن وارائه کنفرانس در کلاس فعال می باشند.
از فعالیت های برتر در ارائه دروس تاکید معلمین بر ارائه مهارت های پایانی همچون تکالیف خلاقانه و پژوهش محور می باشد. در این نوع تکالیف دانش آموزان با استفاده از تجارب شخصی ، دانسته های ذهنی با تاکید بر خلاقیت و مهارت های پژوهشی تکالیف را تهیه و تدوین می نمایند که این امر علاوه بر این که در تثبیت درس تاثیر گزار بوده شیوه های آشنایی با فعالیت های پژوهشی تکنیک های حل مسئله را در آن ها تقویت می نماید.
آشنایی با سایر فعالیت های آموزشی و تربیتی مدارس آیات
دبستان های تخصصی آیات علاوه بر تاکید بر شیوه های صحیح دروس بر موضوعات اخلاقی و تربیتی توجه وتاکید فراوان می شود و شایان ذکر است موارد مذکور با استفاده از روش های کاملا خلاق و با تکنیک های مفرح وکودکانه ارائه می شود تا زمینه علاقه مندی دانش آموزان به مسائل تربیتی را فراهم کند
از جمله آموزش تخصصی قرآن و آموزه های دینی از پایه اول تا ششم
همچون حفظ و مفاهیم قرآن ، امام شناسی ، قصص قرآن ، احکام ، آشنایی با نهج البلاغه که با استفاده از نرم افزار های اینشات و کاین مستر و بهره گیری از قالب های شاد وکودکانه همچون نمایش خلاق ، شعر و قصه گویی و ...

برگزاری مناسبت ها اعم از اعیا و شهادت های دینی و مذهبی که به طرز با شکوهی در این مدارس برگزار می گردد تا دانش آموزان با شرکت در این مراسم از طریق حس و هیجانی که این مناسبت ها در آنان ایجاد می نماید.ریشه های علاقه مندی و آشنایی با مفاهیم دینی و قرآنی در آنان تقویت شود.

مهارت های اشتغال زایی و کار آفرینی
یکی از رویکرد های مهم مدارس آیات پرورش دانش آموزان خلاق و مولد می باشد. در این مدارس همانطور که اشاره شد دانش آموز علاوه بر تقویت سیستم های علمی و اعتقادی وی سعی در به فعلیت رساندن توانایی های شغلی را داریم تا دانش آموزان  از همان سنین خردسالی مولد و کارآفرین بودن را تجربه نمایند.
از جمله این مهارت های شغلی و تولیدی:
1. آشنایی با مهارت های بافندگی
2.طراحی و دوخت نمد
3.آشنایی تخصصی با مبانی کامپیوتر
4.مهارت فن بیان ومجری گری
5.آشنایی با نقاشی بر روی اجسام(سفال ، شیشه ، پارچه و ...)
6.آشنایی با ساخت موشک های آبی و هلیکوپتر های دستی
7.آموزش بازیگری و تئاتر

در مهارت های مذکور پس از استعداد یابی و متناسب با علاقه دانش آموزان یکی رشته های علمی و عملی معرفی می شود و با بهره گیری از اساتید مجرب و توانمند در رشته های مذکور دانش آموز در یکی یا دورشته مهارت های لازم را کسب می نماید تا کم کمک با توانمندی های چند رشته آشنا شده و خیلی در صورت تولید محصول بازارچه های فصلی در مدرسه برگزار می شود و دست سازه های شاگردان ارائه شده و توسط دیگران خریداری می شود و تا حس مولد بودن در آنان تقویت شود.

شرکت وکسب رتبه ومقام در طرح های علمی ، پرورشی و آموزشی همچون مسابقات قرآن ، جشنواره علمی - پژوهشی جابربن حیان، هنرهای دستی و تجسمی و   ....


عضویت معلمین محترم مجموعه آیات در کارگروههای معلمین خلاق و کارگروه بازی - یادگیری استان